Tekenen voor de media

Een nieuw en groots evenement dat voor het eerst wordt georganiseerd, is lastig sfeervol in beeld te brengen als er geen foto;s van zijn. Ik werd daarom gevraagd om de vier werelden waaruit het evenement van Share a Perfect Day zou bestaan, te tekenen.
Het jaarlijkse evenement is van Jumbo en wordt georganiseerd door Sanoma events. Mijn illustraties werden gebruikt voor nationale reclamecampagnes in maar liefst 10 tijdschriften, op 3 tv-zenders en all-over alle Jumbo-supermarkten.
 

 

Tekenen om foto’s heen

Degenen die mij en mijn tekenstijl wat beter kennen, weten dat ik niet graag mensen teken. Komt dat even mooi uit, voor deze opdracht mocht ik de hele getekende omgeving opbouwen rondom foto’s van echte modellen! Niet dat dat persé zo makkelijk is, want ineens heb je te maken met perspectief en verhoudingen die perfect moeten kloppen.
Van de fotograaf Arno Bosma
ontving ik de beelden van de modellen in een perfect witte achtergrond. En toen was het mijn beurt.
Naast dat de omgeving een bepaalde sfeer moest uitstralen – namelijk beach, country, city en park – ontving ik een grote lijst van activiteiten en elementen die allemaal in de achtergrond zichtbaar moesten zijn. Een enorme klus en uitdaging om al deze elementen op te nemen en dan ook nog in de juiste sfeer en perspectief. Úren tekenen, maar wel met te gek resultaat!
 

 

 

Mijn illustraties in beweging door animatie

Een commercial op tv is natuurlijk het leukst bewegend. En dus deden we hetzelfde als bij de fotografie ook voor de videografie. Beeld van de lopende modellen in weer een blanco omgeving, waar de complete werelden – bewegend – omheen getekend mochten worden.
Nooit eerder gedaan natuurlijk, dus dat was wel even slikken. Gelukkig werkten we met een heel kundig team en werkte ik hiervoor nauw samen met animator Jonathan de Blok. Ik tekende vele elementen en omgevingen die pasten bij de eerder gemaakte werelden en hij heeft alles in beweging gebracht.

Media
De beelden zijn verschenen in 10 titels van magazines van Sanoma, namelijk vtwonen, Flow, Marie Claire, Linda, Ouders van nu, Libelle, Margriet, Flair, Viva en Kek Mama.
Het evenement verscheen ook als commercial op televisiezenders SBS6, NET5 en Veronica. Bekijk de commercial hieronder!

Delen: