Een bedrijfsverhaal zo mooi tekenen dat het een decoratie is voor het interieur

Ruim drie meter hoog kreeg ik, om te vullen met illustraties op het hoofdkantoor van Hello Fresh in Amsterdam. Drie meter spiegel waarop ik in beeld mocht visualiseren hoe de nog korte maar florerende geschiedenis van het bedrijf tot nu toe is verlopen. Als je me al even volgt is het bekend dat ik het heerlijk vind om eten te tekenen (check) maar ik houd ook van het maken van beeld vol sfeer en nostalgie. En dus heb ik ervan genoten om juist de kant van Hello Fresh te tekenen die gaat over een simpele start bij een marktkraam met een bakfiets, de uitbreiding met elektrische vrachtwagens en hier en daar een lekker (premium) recept met asperges ertussen.

 

Heldere maar handgetekende lijnen die je lekker kan schoonmaken

De uitvoering van het project legde ik natuurlijk weer neer bij mijn geweldig ervaren broer Jeroen en zijn team van Wrapfanatics. Mijn werk wordt dan een XL-illustratie in print, uitgevoerd in een énorme lap folie die superstrak over de spiegel in het gebouw door Jeroen en Donovan wordt aangebracht. Het resultaat zijn duidelijke, maar nog steeds handgetekende lijnen, die wél lekker van het glazen oppervlak af te poetsen zijn.
Naast de de prachtige journey van Hello Fresh die ik mocht verbeelden, mocht ik nog eens zo’n formaat spiegel vullen met de kernwaarden van het bedrijf uitgevoerd in handlettering. Hier niet in beeld gebracht omdat dat een meer afgebakende bedrijfsidentiteit laat zien.

Word je ook zo enthousiast bij het zien van die bedrijfssprongen in subtiele illustraties in lijnen? Ik vind het altijd een prachtig en sfeervol overzicht geven! Spreekt dit je aan, kijk dan vooral even bij al deze projecten voor toffe merken zoals Hema en Intratuin, waarvoor ik de bedrijfsgeschiedenis al eens mocht vastleggen.

Delen: